Alla inlägg den 16 december 2009

Av Veronica - 16 december 2009 15:31

Fick brev från sjukhuset i dag ang. det cellprov jag tog vid undersökningen för två veckor sedan. Detta var normalt, men ska ta om blodprov, de jag tog i höstas på Hälsocentralen, ang. hormonerna och så. Står i blevet att ett av blodproverna visade en lätt förhöjning. Givetvis blir man lite nervös då, men pratat med en läkarkunnig syster och hon lugnade mig rätt bra faktiskt. Och är väl bra att saker och ting verkligen reds ut helt ocyh fullt. Ska traska i väg och ta proverna på måndag tänkte jag. Det blir nog kanonbra!

Även pratat med hud ang. det fördröjda svaret ang. pälsdjursallergi eller ej. De ska analysera detta noggrant och jag lär få svar inom 2 veckor, annars aka jag höra av mig igen. Men de tror inte att det visar något. Vågar dock inte slappna av förrän jag VET resultatet.


Varit mycket spring på Vårdcentralen och sjukhuset detta år, men har å andra sidan frikort fram till februari, så dels får jag ju utnyttja detta och spara in en massa pengar. Dels är det ju bra att kolla upp saker och ting + att ju inget besök haft en allvarlig karaktär. Hoppas det fortsätter så, även när de sista sakerna faller på plats. Mår ju bra för övrigt i slla fall, förutom förkylningen som dock nästan är helt borta + en viss oro och spänning över de resultat jag har framför mig. Men ska nog gå bra, som sagt!

Stormar ute och snön yr, så i alla fall för tillfället har vi det riktigt vintrigt här. Vore ju skoj om denna snö fick ligga kvar över jul och nyår, att det är några minus + gärna kanonfint väder. Men okej, man KAN ju inte alltid få allt. :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards