Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Jullista, såhär inför stundande julhelg! :-)

Av Veronica - 22 december 2009 18:09

Har du köpt en chokladkalender?

Nej, vet inte om jag någonsin haft någon sådan

 

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Brukade sällan öppna luckorna i förväg, men någon gång har det väl hänt, när man var yngre och kanske var lite otålig av sig


Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Japp!

Vem är det svårast att köpa till?

Min lillasyster

 

Dricker du alkoholfri glögg?

De få gånger jag dricker glögg vill jag gärna ha alkoholfri, ja

 

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Brukar faktiskt inte stressa inför julen

 

Hur många stjärnor ger du årets julkalender?

Bara sett avsnitt, så är ju rätt svårt att bedöma den då

 

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Oj, gick flera bra julkalendrar när man var liten, men svårt att välja någon just nu

 

Säg en person som du velat säga God Jul till men aldrig vågat, orkat eller kanske glömt?

Vet inte

 

Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Ingen, brukar inte julpynta längre. Dels känns det rätt onödigt, dels får jag ändå inte ha det pynt jag skulle vilja ha ifred för mina gostroll! :-)

 

Vem klär granen och vem bestämmer hur den ska se ut? Hur SKA den se ut?

Har ingen julgran, men förr hjälptes vi syskon + ibland mamma och pappa åt

 

Plastgran eller äkta?

Spelar väl ingen roll, men vi har mest haft plastgran. De håller ju längre och barrar inte. Har dock inte haft någon julgran alls på snart 7 år

 

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Klart roligare att få julklappar i så fall

 

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Vill fira med familjen. Är nog enda högtiden där jag verligen tycker att man SKA fira med sina nära och kära, i den mån det ör möjligt

 

När julpyntar man?

Räcker väl om man slänger upp lite krafs några dagar före jul. Men brukar inte julpynta direkt

 

Skickar du julkort?

I den mån det finns ekonomi till det, men blev inget i år i alla fall

 

Vilken senap till skinkan?

Gillar inte senap

 

Viktigaste på julbordet?

Vill gärna ha lax på julbordet. Annars är mams hemlagade köttbullar och Jansson näst intill ett måste

 

Världens bästa jullåt?

Finns många fina, men tycker "O helga natt" är riktigt vacker. Den får man rysningar av


Julknäcke eller vörtbröd?

Mams hembakta farinlimpa ska det vara!

 

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

Eftersom jag är urusel på att slå in paket så får gärna någon annan fixa detta.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards