Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Veronica - 30 maj 2009 17:37

...en riktigt mysig lördagkväll, trots begynnande period!


Råkar ju ha namnsdag i dag, vilket vi normalt inte brukar fira alls, men lite som att fira detta blir det, när man tänker på vad som snart ska förtäras i mitt enkla hem!


Middag:

Kallskuret, d.v.s rostbiff, flatrökt skinka, kotlettpastrami och rökt kalkon. Ångrar att jag inte köpte kallrökt lax också, men får bli en annan gång.

Till det serveras gurka, gula körsbärstomater, gröna oliver, rädisor och orange paprika.


Efterrätt:

Istället för godis blir det en fruktsallad, bestående av färska jordgubbar, banan, gröna vindruvor, honungsmelon och ananas. MUMS! Och betydligt smarrigare än godis, i alla fall, även om det nog lär bli i alla fall lite av denna vara nästa helg, när den (om man bortser från glassen jag åt i går) godisfria månaden väl är slut! :-)


Innan jag ska käka blir det emellertid först att bädda rent, ta hand om och hämta den tvätt som fortfarande torkar nere i tvätstugan + kanske något mer, som jag inte kommer ihåg just nu! Men det ordnar sig!


Känns i alla fall som att det kommer bli en mysig lördagskväll här hemma! :-)


Av Veronica - 30 maj 2009 12:23

Kom inte i säng förrän vid halv fem i morse, eftersom jag kollade på en film, som inte tog slut förrän då... Så det kan bli. Och så vaknade jag vid nio av att lillasyster ringde och bad mig spela in ett program åt henne på TV ikväll! Gick även ner och hämtade tidningen till mams, så hon skulle slippa gå upp för alla trappor. Vi pratade i några minuter - trevligt!


Inga direkta planer för dagen här - tar det som det blir! Men är riktigt mysigt och skönt väder ute, så kanske sätter mig på balkongen en stund senare, om jag känner för det... Har ett parasoll ståendes någonstans, men har inte fått upp det än... Skulle nog behövas, ifall man ska använda balkongen något i sommar. Brukar sällan vara där ute annars - lite för högt upp för min smak + att räcket och även golvet känns en aning läskigt.


Nej, dags att ta en dusch tror jag! Ha en fortsatt bra lördag, alla bloggare och även ni som enbart läser! :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards