Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Veronica - 9 maj 2009 20:18

...från kalaset och det var trevligt, precis som det brukar vara! Syskonbarnet blev glad för alla presenter han fick! Var både pengar och diverse teknikprylar. Sådant han önskat sig, helt enkelt!


Till fikat bjöds det på kaffe eller juice (kaffe för undertecknad), hembakad bulle, kolakaka (småkaksvarianten) drömtårta och schwartzwaldtårta. Eftersom det ju VAR kalas så åt jag av allt! Dock knappt tittade jag åt godis och jordnötsskålen som också ställdes fram! Var ändå inte lockad att ta en endaste bit!


Var som sagt ett trevligt kalas! Resten av kvällen blir lugn. Ska pyssal lite vid TV:n tror jag! Kolla upp en del funktioner på nya kombin och så...


Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!


Av Veronica - 9 maj 2009 13:24

Fast är först om några timmar vi ska i väg till ett syskonbarn som fyller "moppe" i dag! Av mig får han pengar och ett grattiskort och jag tror det blir uppskattat! Dels är det lite svårt att köpa presenter till tonåringar, tycker jag i alla fall, dels ska de på utlandssemester i sommar, så då lär nog pengar komma väl till pass! För övrigt tillhör han de jag känner som ALLTID visar tacksamhet för det han brukar få! Ordnar sig!


Gick ju käpprakt och h-e i hockeyn i går. Är tyvärr inte förvånad, då jag ju inte direkt tycker att Sverige bjöd till ordentligt. Den där inbyggda respekten för Canada finns kvar där än - den överdrivna respekten alltså! Hur som helst, i morgon är det match om bronset som gäller. Å ena sidan vill man ju såklart att Tre Kronor ska vinna, men samtidigt bara älskar jag USA's nationalsång - är nog den överlägset finaste i hela världen, tillsammans med Englands "God save the queen"! Bara ryser när jag hör den... :-) Ja, ja, vi får väl se hur det går...

Nu ska jag surfa vidare en stund till, men ha en fortsatt mysig lördag!


Förresten, upplevde årets första åskväder i natt, eller vad man nu ska kalla det hela... Typ tre knallar och så inget mer, men åska var det ju hur som helst! Lär nog inte vara sista gången detta år man hör åskan!


Over and out for now!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards