Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Veronica - 21 maj 2009 17:12

...så ska bli kortfattad:


Har ägnat de senaste timmarna åt att tvätta. Fick ju lite tröjor av syrran för några veckor sedan och passade på att tvätta dem också, eftersom jag hade gått om tvättid kvar. Sedan har jag sorterat bort en del kläder jag inte använder längre i garderoben och hängt in de nya. Kul med lite förnyelse. Fast några av plaggen lär jag inte använda förrän till hösten eller så!


Precis avnjutit en god helgmiddag också, även fast jag knappast firar Kristi flygaredagen! Blev fläskfilé, pommes, gröna oliver och brysselkål! Smarrigt värre! :-)


Nej, dags att logga ut nu, men ha en fortsatt mysig och bra torsdagkväll!


Av Veronica - 21 maj 2009 10:59

Tja, gårdagens eftermiddag kort sammanfattat... :-)


Vi var på 12-årskalas och jubilaren, ett av mina syskonbarn, blev glad över sina presenter! Blev en slant att spara till semestern! :-)


Innan dess och även en stund medan vi var där var det ett rejält åskväder över stan. Det mullrade och blixtrade i ett... Årets första rejält oväder, helt klart! Mullrade lite härom natten också, men var ingenting mot gårdagens utbrott! Är normalt ganska åskrädd, eller väääldigt åskrädd, i alla fall om jag tvingas vara utomhus. Men är man inne och känner sig mer säker, så kan det faktiskt vara ganska mysigt också!


När vi skulle åka hem strax efter nio på kvällen, så fick jag med mig ett litet gulligt rött hus i kartong till katterna. Detta hus belägrades omgående, när vi kom hem. Framförallt Kim faktiskt gjorde sig väl hemmastadd där. Och hon som annars är den mer skeptiska av de båda, när det gäller nya ting. Faktum är att hon låg där och spann så förnöjt tills jag gick och lade mig. Då kom såväl hon som bästisen Dina och gjorde mig sällskap! :-)


I dag är det tvättning som gäller. Tillhör de som tycker det är kanonbra att de ändrat reglerna, så man får tvätta även söndagar och helgdagar, vilket ju denna dag är! Dock är jag ensam om att ha bokat tid i dag, i alla fall i nuläget, men man vet ju aldrig. När folk väl förstått att det är okej att tvätta ALLA dagar mellan 6-22, så... :-) Började själv vid halv tio redan, fast min tvättid är mellan 10-14. Har fyra tvättar denna gång, men lär nog hinna. Och skulle det gå över tiden så gör det ju inget, sålänge ingen tvättar då och har något emot det!


Fint och soligt väder har vi haft hela förmiddagen, men nu börjar det återigen dyka upp en del moln på himlen, så får se om det blir något av dem, eller ej...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards