Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Veronica - 4 februari 2009 19:21

Det här med olika små projekt av olika slag är något jag titt som tätt sysslar med. Brukar sällan ha några direkta problem att hitta något att pyssla med. Just nu är det återigen mp3-projekt som gäller... Inte helt klar med dessa än - håller på att redigera om innehållslistor i Excel. Alltså innehållet på mina CD-skivor... Är ju ett gäng, så tar sin lilla tid, men bra blir det! :-) Har sedan, förutom en del andra småprojekt att pyssla med, även bestämt mig för att skriva över innehåll på samtliga av mina CD-skivor, gällandes såväl böcker, foton och annat innehåll... Kan ju helt enkelt vara bra att veta vad man har på skivorna, mest för enkelhets skull, om man letar efter något specifikt. Lär ju ta sin lilla tid, det också, men tid är ju något jag har riktigt gott om, så...

Närmaste planerna är dock att kolla lite på TV - blir nog 3.an Följer faktiskt Top model säsong 11. Inte för att jag på något vis är modeintresserad, men är lite småkul att kolla in den "tuffa" och enligt mitt tycke ibland totalt känslokalla vägen mot att bli modeikon! Sedan är det ju säsongsstart för Efterlyst. Mår egentligen ganska dåligt av sådana program - i alla fall när det handlar om pedofiljävlar och annat dylikt pack, men är ju å andra sidan bra att sådana program finns... Fast lite läskigt blev det en gång för några år sedan, när jag bara satt och zappade bland kanalerna, fick upp Efterlyst i rutan och de precis då skickade ut en efterlysning på en kille som sedan visade sig ha gått i samma skola som jag. Kände honom rätt bra och vi brukade SMS:a eller prata i telefon, även efter att jag slutat på denna skolan. Han hade bara spårlöst försvunnit, utan att någon hade en aning om var... Drygt en månad efter detta avsnitt hämtades hans kropp upp ur en kanal på hans hemort... Så orättvist och hemskt... :-( Lite skumt att jag även råkade stänga på 3.an just när han efterlystes också. Ödet kanske...

Hur som helst, nu ska jag förflytta mig till TV.n en stund, men ha en fortsatt mysig kväll!

Av Veronica - 4 februari 2009 13:35

...ute, som så ofta den senaste månaden... Kanske en av orsakerna till att jag känner mig så infernaliskt trött... Fast ändå inte såpass trött att jag vill sova, utan bara allmänt trött. Är ju inte helt kurrant än från förkylningen + att man ju faktiskt inte får tillräckligt med djupsömn, även fast man ligger däckad med hög feber och allt... Eller just därför kanske...

Ja, jag VET att det blivit mycket av vad en del nog skulle kalla för gnällinlägg här, men hävdar återigen att vi alla har perioder då man känner sig mer eller mindre låg av olika anledningar. Känner dock inte så hela tiden, bara stundtals. Men som jag också skrivit tidigare så går det så sakterliga åt rätt håll. Att sedan vågen igår visade på fortsatt viktnedgång gläder mig absolut. Att sedan olika vågar kan visa olika mycket, att jag fortfarande jobbar med att få upp aptiten efter influensan och inte äter lunch så ofta som man ju bör har nog påverkat att kilona rasat så mycket. Men jag gläds ändå åt varje positiv förändring. Och innerst inne mår jag ju faktiskt bättre, bortsett från sviterna efter förkylningen då... Kul också att så många i ens omgivning glatt kommenterar att jag ser smalare och piggare ut! :-)

Nog pladdrat om detta:

Är ett himla borrande och härjande i huset just nu - tydligen en av grannarna som råkat ut för vattenskador. I och för sig tycker jag nog att de kunde ta sig an en totalrenovering av hela huset - finns nog en del att åtgärda här, men kostar väl för mycket antar jag... Och visst, sålänge man ändå har tak över huvudet och det mesta ändå fungerar hyfsat, så kanske man inte ska klaga. Är ju ett rätt gammalt hus, men en del skavanker och dylikt! Trivs riktigt bra här också. Ligger lagom centralt med och är mysiga grönområden runt omkring. Vackert och charmigt sommartid i alla fall, särskilt när träd, buskar och rabatter blommar! Inte långt dit nu, känns det som! :-)

Nej, dags att småpyssla lite med något av alla de projekt jag startat på datorn! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards