Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Mulet väder...

Av Veronica - 4 februari 2009 13:35

...ute, som så ofta den senaste månaden... Kanske en av orsakerna till att jag känner mig så infernaliskt trött... Fast ändå inte såpass trött att jag vill sova, utan bara allmänt trött. Är ju inte helt kurrant än från förkylningen + att man ju faktiskt inte får tillräckligt med djupsömn, även fast man ligger däckad med hög feber och allt... Eller just därför kanske...

Ja, jag VET att det blivit mycket av vad en del nog skulle kalla för gnällinlägg här, men hävdar återigen att vi alla har perioder då man känner sig mer eller mindre låg av olika anledningar. Känner dock inte så hela tiden, bara stundtals. Men som jag också skrivit tidigare så går det så sakterliga åt rätt håll. Att sedan vågen igår visade på fortsatt viktnedgång gläder mig absolut. Att sedan olika vågar kan visa olika mycket, att jag fortfarande jobbar med att få upp aptiten efter influensan och inte äter lunch så ofta som man ju bör har nog påverkat att kilona rasat så mycket. Men jag gläds ändå åt varje positiv förändring. Och innerst inne mår jag ju faktiskt bättre, bortsett från sviterna efter förkylningen då... Kul också att så många i ens omgivning glatt kommenterar att jag ser smalare och piggare ut! :-)

Nog pladdrat om detta:

Är ett himla borrande och härjande i huset just nu - tydligen en av grannarna som råkat ut för vattenskador. I och för sig tycker jag nog att de kunde ta sig an en totalrenovering av hela huset - finns nog en del att åtgärda här, men kostar väl för mycket antar jag... Och visst, sålänge man ändå har tak över huvudet och det mesta ändå fungerar hyfsat, så kanske man inte ska klaga. Är ju ett rätt gammalt hus, men en del skavanker och dylikt! Trivs riktigt bra här också. Ligger lagom centralt med och är mysiga grönområden runt omkring. Vackert och charmigt sommartid i alla fall, särskilt när träd, buskar och rabatter blommar! Inte långt dit nu, känns det som! :-)

Nej, dags att småpyssla lite med något av alla de projekt jag startat på datorn! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards