Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Veronica - 14 februari 2009 22:29

Syftar då såklart på deltävling 2 av Melodifestivalen! Enda smolket i bägaren var att inte Amy Diamond gick direkt till Globen, även om rockkillarna hade en helt okej låt. Men Amy var ju given finalist, tillsammans med storfavoriten Måns Zelmerlöv. Även Lili & Susies låt var riktigt bra! Samtliga fyra bidrag jag tyckte var okej, bra och mycket bra gick vidare bland de fem... Och som sagt, ett KLART upplyft, jämfört med förra veckans katastrofer... Grrr...

Skrev ner några små kommentarer, medans jag lyssnade på bidragen förut:

1. Lili & Susie: Kommentar: Helt okej, men tyckte rösterna var lite ringrostiga. Men älskar ju 80-talet och dess musik, så... :-)

2. Lasse Lindh: Kommentar: NEJ, NEJ, NEJ!


3. Jennifer Brown: Kommentar: Ganska slätstruken och lite för seg för min smak, men kanske en låt som man måste höra på flera gånger, eller om man enbart ska bry sig om texten...


4. H.E.A.T: Kommentar: Har ju en rätt så bred musiksmak och lyssnar gärna på rock. Var ju även här 80-talsinfluerat, men direkt till Globen...? Nej, knappast!


5. Markoolio: Kommentar: Sååå j-vla trött på denna pajas. Började nästan tro på att det fanns en Gud, när han inte gick vidare. Eller så sov merparten av hans fans redan... *suck*


6. Amy Diamond: Kommentar: Helt klart en given finalist, som "tyvärr" bara får en andra chans. Fast där borde hon nog ha en god chans att ändå avancera till final, beroende på vilka hon måste duellera emot. Hennes låt blev även vald av den "internationella juryn", vilket väl var det enda positiva man kan säga om dem...


7. Cookies 'n Beans: Kommentar: Tradigt countrylall... Och NEJ, menar egentligen inte att countryn i sig är fel, men detta bidrag impade inte på mig i alla fall!


8. Måns Zelmerlöv: Kommentar: Förstår att han var/är storfavorit. 22 år och redan agerar han som om han inte gjort annat än sjungit och dansat, vilket han kanske inte har heller... :-) Härlig låt, som jag tror kan gå långt!

Mina två favoriter denna vecka var alltså Måns och Amy, om det var oklart! Och som sagt, detta är ju bara mina alldeles personliga åsikter. Tänker alltså inte utse mig själv till s.k "schlagerexpert" eller dylikt... Smaken är som baken - delad!

Nej, nu ska jag varva ner lite, pyssla med något projekt en stund och sedan krama kudde... Ha en fortsatt mysig lördag, de få minuter som är kvar av den! :-)

Natti, natti!

Av Veronica - 14 februari 2009 14:37

Så otroligt mysigt, helt enkelt - precis som jag vill ha det! Ja, om man bortser från de snorhala vägarna då, men säg något som är 100-procentigt perfekt! Solen skiner i alla fall från en klarblå himmel, precis som den hade betalt för det och snön ligger vit och gnistrande på marken. Var ute en sväng förut och fotograferade såklart och ska snart föra över foton och filmklipp till datorn och pyssla med dem en stnud. Är ju även deltävling 2 i Melodifestivalen ikväll och jag HOPPAS så innerligt att startfältet är bättre än förra veckan. Känns ju lite som att det ju bara KAN bli bättre... Nåja, återstår att se! Lär nog återkomma senare ikväll, när det är över med en kommentar.

Tänk vad lite solsken kan göra - känner mig så sprudlande glad och nöjd med tillvaron, även fast förkylningen inte släppt helt än, men även det går ju åt rätt håll... :-)

Apropå Alla Hjärtans Dag, som det ju är idag. Egentligen bryr jag mig inte så värst mycket om det, eftersom jag tycker denna dag kanske mest vänder sig till alla kärlekspar + att det stör mig lite att Sverige så desperat måste sno en massa traditioner från "storebror" USA... Men har i alla fall köpt en bukett rosor till mams - köpte den redan igår. Är i och för sig något jag brukar göra ibland, utan att det måste vara någon särskilt anledning. Hon blev jätteglad i alla fall och det är viktigast! Tycker inte man behöver en speciell dag för att visa sina nära och kära vad de betyder för en!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards