Alla inlägg den 30 november 2009

Av Veronica - 30 november 2009 19:53

Var ju på hud i förmiddags och där fick jag veta att jag inte har någon s.k kontaktallergi. Är en aning känslig dock mot ett ämne som jag tror heter Kadon eller möjligen Cadon. Finns i vissa kosmetiska produkter bl.a, men är inget att orda om enligt doktorn!


Var sedan på sjukhuslabbet och tog blodprov för att kolla om jag lider av katt eller pollenallergi. Hoppas givetvis resultaten ska vara negativa - får veta det om två veckor. Så nu lär man väl gå och oroa sig en del, men dels togs proverna mest för att kolla upp det hela, dels KAN man leva med pälsdjur, trots allergi, såvida den inte förvärras eller så, vilket inte alltid är fallet. Men som sagt, vill ju att det ska visa negativt - att jag tål mina dunisar! Så alla som vill, känner mig och vet HUR oerhört mycket jag ÄLSKAR mina katter, ni får gärna hålla tummarna också för att det ska gå bra! Har ju inga besvär i alla fall. Bara lite känslig när jag är förkyld, men det är man ju för övrigt mot det mesta då!


Så var jag gjort lite ärenden på stan, varit och handlat + tagit reda på när man ska ta influensavaccinetl. Jag och en väninna ska göra det på torsdag mellan 13-19! Pratat med en sjuksköterska med speciell kunskap om detta och fick svar på de frågor jag undrade över. Så kommer nog gå bra. Är ju inte spruträdd i alla fall!


Ser dock fortfarande inte fram emot läkarbesöket på onsdag, men SKA ju gå igenom detta någon gång - lika bra att få det gjort! Och tror nog det kommer gå bra!


Nu ska jag duscha på "riktigt" - inte kunnat göra detta på en vecka, då jag ju gjort lapptest och så. Ska bli så skönt! Sedan ska jag fika med mams, kolla på film (vi är inne i en Astrid Lindgren-period just nu). och så blir det antingen några avsnitt av Varuhuset eller också en bra bok och mys med katterna innan läggdags! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards