Alla inlägg den 17 november 2009

Av Veronica - 17 november 2009 14:49

Ja, jag VET att jag inte varit så värst aktiv bloggare den sista tiden, men dels har farmandet på FarmVille tagit mycket tid, dels har inspirationen att blogga inte direkt infunnit sig. :-)

Hur som helst, dagarna flyter på. Har i dag faktiskt skymtat solen genom de grå molnen. Gissa om jag bara satt och njöt de få minterna den behagade skina. Alltid något att glädjas åt, helt enkelt.

Blev även en 2 timmar lång kvällspromenad i går med en väninna. Gjorde susen för mina stela axlar, antagligen orsakat av alltför mycket stillasittande vid datorn. Ergonomin på min stol är inte den bästa heller. En vanlig pinnstol, då min sköna kontorsstol pajat... Får väl börja spara ihop till en ny, så det kan bli en ny, bekväm och förhoppningsvis stabil stol framöver. Inget fel på den jag hade + att jag minskat i omfång och vikt, men måhända har den stått fel på något vis, därav skadorna. Inte kul att sitta i en vinglig stol!

Har 80-talsmusik på i stereon, ser en ståtlig Dina sitta och posera överst på kattställningen, medan jag krafsar ner dessa rader + väntar på att få skörda på mina farmar, för att sedan odla nytt. Tror jag ska ställ  in mig på långodlingar ett tag framöver. 3-4 dagar i alla fall! :-) Eller blir kanske 2 dagar först, så kan jag odla lite längre på torsdag, då jag ska i väg till Big siz i helgen och bara hälsa på! :-) Ska passa på att knalla en sväng även då, med tanke på att det kanske slinker ner lite godis under denna vistelse. Men å andra sidan blir det nog inte mer än vad jag numera vant mig vid, så... Är ju dessutom bara helg en gång i veckan + att jag funderar på att ha en godisfri månad i januari istället. Passar nog bättre, då man dels lär ha ett rätt magert bankkonto, men även för att man väl förtärt en hel del julgodis i december, så... :-)

Nej, dags att skörda nu och sedan blir det nog att pyssla med något annat ett tag! Måste ju vara rädd om mina axlar och rygg... :-)
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards