Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Stundande läkarbesök!

Av Veronica - 16 februari 2009 11:56

Ska till doktorn vid klockan 14 idag. Besvärats den senaste veckan av öm rygg, tungandad och dylikt. Har en gång i tiden fått diagnosen "infektionsastma", som drabbar mig under eller efter en större förkylning, vilket jag ju just har haft. Ringde förut och sköterskan jag pratade med sa att det hördes på mig, när jag pratade att något kanske inte är som det ska med mina luftrör. Hon trodde det kan röra sig om allt från infektionsastma till bronkit eller till och med lunginflamation, som en följdsjukdom till influensan jag hade för tre veckor sedan. Bilr kanske någon starkare astmamedicin och/eller en penecellinkur. Inget jag direkt längtar efter, men vill ju bli helt återställd och har ju väntat med att söka läkarhjälp, för att se om det hela skulle ge med sig av sig själv. Var inget hon direkt uteslöt då, att det skulle kunna gå över, men hon rekommenderade mig att uppsöka en läkare, så de kan ställa en diagnos i alla fall.

Är, som alltid när jag ska till en doktor, lite smånojig och orolig att de kanske ska hitta andra sjukdomar, än de hon nämnde... Känner dock igen symptomen sedan tidigare, så behöver nog inte oroa mig, förhoppningsvis. Och läkarna är ju till för att hjälpa och lindra, så det ska säkert gå bra! Vill ju såklart gärna bli frisk någon gång, och ju fortare det går, desto bättre. Återkommer senare, när jag varit hos doktorn och berättar vad de kom fram till... Men fram tills dess kommer jag nog ändå fortsätta vara smått nervös och nojig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards