Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Till min farfar!

Av Veronica - 13 februari 2009 12:18

Idag, den 13/2 är det 30 år sedan du somnade in efter en längre tids sjukdom. Förmodligen samma som många år senare även drabbade pappa. Jag kände dig inte, var ju bara 3 år och några månader när du gick bort.

Men har hört så mycket om dig. Övervägande goda saker. Att du var så snäll, lugn och en bra människa. Och att du och farmor älskade varandra högt och rent har jag också förstått.


Blir ibland lite ledsen över att jag aldrig fick lära känna dig, att jag faktiskt inte minns dig alls. Fast har ett foto från min och farmors födelsedag. Jag fyllde 1 år och hon 83. Där sitter jag i ditt knä. Älskar den bilden, nästan lika mycket som jag älskar de med mig och farmor, tagna samma dag.


Funderar ibland på hur din röst lät, vad du tyckte om och inte tyckte om, vilken sort humor du hade, o.s.v. Om jag har ärvt några egenskaper från dig. Eller om jag är mest lik farmor i sätt och humör. Tror nog så är fallet. Verkar som att hon var den temperamentsfulla och du den mer lugna och sansade. Är i alla fall den uppfattning man fått genom att prata med de familjemedlemmar som hann lära känna dig.


Önskar så att du fått leva ett par år till, så jag i alla fall haft något minne av dig. Men trots allt var du ju i alla fall min farfar och jag är ganska säker på att jag kan känna mig stolt och tacksam över det!


Fortsätt vila i frid, lilla farfar och ta väl hand om farmor, pappa och alla andra nära och kära!

/MÅNGA KRAMAR från ditt barnbarn Veronica!


 
 
Ingen bild

mimosa

13 februari 2009 14:12

Åh- nu blir han säkert glad av att få läsa detta, för nånstans finns han o ser detta, det tror jag o han lever vidare i dej, o han skulle säkert varit stolt över den fina tjej du blivit:)

 
Big Sis:-)

Big Sis:-)

16 februari 2009 17:24

Håller med om att det var fint skrivet av mimosa. Saknar farfar otroligt mycket - trots att det ju gått 20 år sedan han lämnade oss. Jag hade ju den stora förmånen att lära känna honom och farmor så väl eftersom jag ofta var hos dem på helgerna. Snällare farföräldrar får man leta efter. Hoppas han och farmor har det bra där uppe och att de tar väl hand om pappa och hans syskon som har kommit upp till dem och att de tar väl hand om vår kusin som så tragiskt körde ihjäl sig på motorcykel sommaren 1982 - endast 19 år gammal.
Kram

http://cybermorsan.bloggagratis.se

 
Big Sis:-)

Big Sis:-)

17 februari 2009 17:42

Så sant som det är sagt så är det ju inte 20 utan 30 år sedan farfar lämnade oss.
Kram

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards