Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Vad ska man säga?

Av Veronica - 7 februari 2009 22:30

Bedrövligt, bedrövligt, BEDRÖVLIGT...

Är alltså deltävling 1 av årets schlagerjippo jag syftar på... Finns inte en låt av de första 8 jag ens kan nynna lite på... Shirley Clamp kom sist med en rätt intetsägande ballad + att rösten svek vid flera tillfällen... Caroline af Ugglas vevande med armarna och gnyende tjat om "snälla, snälla, snälla..." *suckar irriterat* Nej, nej och åter nej... Alcazars bidrag var minst dåligt, kanske en låt som kan växa, ju mer man lyssnar, men i övrigt... NEJ!

Självklart är detta min egna, högst personliga åsikt, men var bra längesedan man var med om en så usel deltävling... Känns helt klart som det bara kan bli bättre... Tänker såklart fortsätta följa det hela, musikintresserad som man ju ändå är, men kvällens startfält går fetbort!

Flamsig programledare också som verkade ha svårt att välja kläder, eftersom hon typ bytte efter varje bidrag - löjligt upplägg! För att inte tala om den "internationella juryn" som tydligen ska välja ett elfte bidrag som ska tävla i finalen i Globen... Så att Sverige ska få en mer ärlig chans ute i Europa i vår, om vi nu lyckas kvala till stora finalen... Blir det inte bättre än vad som var fallet ikväll kan vi lika gärna lägga ner! Och varför en jury till? Är för mycket med den som redan finns och som år efter år kör över svenska folkets vilja och med diktatorhand styr resultatet dit de själva vill... LÄGG NER JURYSYSTEMET HELT och låt enbart svenska folket få rösta. Bra, både för demokratin och Radiohjälpen!

Nu händer det ju mycket annat ute i världen, så kanske är lite småpatetiskt att sitta och uppröras över 8 mer eller ännu mer mediorka schlagerlåtar, men fungerar nu som så att jag gärna tycker, tänker och har åsikter om saker och ting. Och just melodifestivalen har ju en tendens att få sådana som mig att reagera... Nåja, ser redan nu fram emot nästa helg och deltävling 2, med förhoppning att det där kanske finns några låtar som verkligen är BRA! Enligt mitt personliga tycke då, såklart... :-)

Ha en fortsatt 3-vlig lördag, både schlagerbitna och ni som inte bryr er ett skvatt!

 
 
Ingen bild

mimosa

8 februari 2009 10:22

Verkar som ja ej missat mycke då:) ang låtarna nu här. Tyvärr e det ju endel bidrag genom åren som man undrar hur de ens kan få delta med (man hört nån då o då) hoppas iallaf att det blir nåt starkt bidrag vi ska ha med oss i stora tävl sen! Måste va nån låt som sticker ut, som man minns o ej försv i mängden liksom.. bra låt som förmedl KÄNSLA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards