Alla inlägg den 10 december 2008

Av Veronica - 10 december 2008 21:29

Uppstod en lägenhetsbrand i hyreshuset jag och mams bor i. Var en lägenhet på våning 2 som det brann i, men vet fortfarande inte orsaken. Däremot går ryktet att en äldre dam omkom... Kanske någon man kände igen eller i allar fall hälsat på nån gång... Lika tragiskt, oavsett vilket!

Var ett par riktigt obehagliga minuter där, innan vi till slut fick det lugnande beskedet att branden inte spridit sig och att vi kan fortsätta bo kvar i våra lägenheter. Var superorolig för mina två katter också, ifall vi varit tvungna att lämna lägenheten. Har ju inte någon transportbur till någon av dem, men ska införskaffa så snabbt jag kan och har råd... Bra att ha överhuvudtaget, för man hoppas ju slippa uppleva en dag som denna igen... Men ska ju låta kastrera dem tids nog - är ju också en fråga om pengar... Allt handlar ju om pengar i dagens samhälle - nästan... *suckar*

Vet inte när det blir dags att sova än... Lite sömnig är man ju, men är så uppe i varv än och alla tankar bara far runt... Kommer kanske ta ett tag att lugna ner sig, men allt är helt under kontroll nu i alla fall, så det släpper nog snart... Får ju sova hos mams och jag vill, så får se hur jag gör...

Av Veronica - 10 december 2008 16:26

Varit hos tandläkaren idag och förberett rotfyllning av en tand - själva fyllningen ska göras nån gång i februari nästa år. Idag rensade han nervkanalerna bl.a Fortfarande bedövad fast det är snart är fyra timmar sedan jag fick bedövningen, men den släpper mer och mer så snart vågar jag äta utan risk att bita mig i tungan... :-) Undersökningen tog väl cirka en timme.

Så har det snöat här idag också - kanske fortfarande håller på, är lite för mörkt ute nu för att jag ska kunna se. Är mest blötsnö, så får se hur länge de ligger kvar, men har hört att det ska bli lite kyilgare, så vem vet... Mysigt med snö tycket jag, sålänge det inte är blaskigt och dant eller för halt!

Nu ska jag pyssla lite med mitt mp3-projekt jag påbörjat för ett tag sedan. Bara runt 600 låtar kvar nu, så det går ju framåt i alla fall! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards