Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Åh, vad jag älskar månsken!

Av Veronica - 27 juni 2010 00:58

Är något så otroligt mystiskt med just månsken, tycker jag. Till skillnad mot många andra jag känner har jag inga som helst problem att sova när det, som t.ex i kväll strömmar in månljus genom fönstren. Tvärtom! Jag vinklar persiennerna och bara toknjuter... :-) Nätterna så här års är ju dessutom sällan riktigt mörka annars heller, så njuter lite extra...


Fast annars har jag känt mig lätt irriterad på det mesta idag. Seg, titt som tätt strulande dator, klibbig sommarvärme och så är jag lite sur för att USA inte vann åttondelsfinalen mot Ghana i fotbolls-VM... För antar att jenkarna inte hann ändra på resultatet, de få sekunder som var kvar av matchen, när jag inte orkade lyssna med... Nu hoppas jag lite på att England ska gå långt, men tvivlar ändå lite på det + att det samtidigt beror på hur deras fans sköter sig. De har ju inte det bästa ryktet, men verkar ha skött sig än sålänge. Riktigt mäktigt var det härom kvällen när man på radion hörde dem sjunga God save the queen och därmed även överröstade dessa alltmer tröttsamma tutor som låter konstant matcherna igenom... Men visst, går ju att sänka ljudet lite på radion, om det stör alltför mycket. Är nog värre än att vara på plats, såklart...


Apropå värmen och mitt gnäll. Jodå, jag ÄLSKAR sommaren, ljusa nätter och ljumma dagar. Just det, LJUMMA! Vill inte, även där till skillnad från merparten av de jag känner, se termometern stiga över +25... Kanske allra mest p.g.a att jag har solen liggandes mot samtliga mina fönster hela dagen, Och när det är som äckelvarmast är min lägenhet, utan överdrift, som en bakugn... Katterna lägger sig i skuggan under soffan och undertecknad blir på tokirriterad humör, samtidigt som svetten rinner och kalla duschar inte gör nytta mer än max 5 minuter... Just nu har jag dessutom inte råd att köpa en takfläkt... Är så mycket annat som måste prioriteras först... Å andra sidan har det inte, än i alla fall, varit sådär råvarmt ute, men har en känsla av att det kanske slår till inom en snar framtid... Ja, ja, får väl göra det bästa av såväl detta som allt annat...


Nu ska jag krypa i säng och sova, medan månljuset fortsätter flöda in genom sovrumsfönstret ytterligare en stund... :-) Alltid älskat månen, och när min yngsta systerson för några år sedan pekade upp på himlen och förkunnade för syrran att morfar minsann satt på månen och dinglade med benen, tja... :-) Varför inte? En underbar tanke, tycker jag. Kanske därför jag känner mig extra trygg när månen lyser. Att det känns som att pappa liksom vakar över mig och lyser upp, så man ska känna sig lugn, trygg och harmonisk!


Så, god natt lilla pappa och alla andra!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards