Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Veronica - 15 juli 2009 21:13

Uppgång runt halv åtta, frukost och morgontoalett. Blev sedan en ljuvlig

morgonpromenad i solskenet. Var faktiskt riktigt behagligt varmt ute, inte

sådär kvavt och hemskt, som det varit vissa dagar de senaste somrarna.

Almåsa ligger ju dessutom precis vid vattnet (Hårsfjärden), så det fläktade

riktigt skönt. Som jag skrivit tidigare - det är något speciellt med den

svenska sommaren. Faktiskt även när det regnar och åskar. Fast då håller

jag mig gärna inomhus och beskådar det hela - känns helt klart tryggast.


Efter lunchen var vi några som satt och gonade oss i solskenet och bara

småpratade. Blev mycket av den varan under hela veckan, som ni säkert

förstår. Alltid mysigt. Dock behövde jag inte sitta alltför länge för att

lyckas bli bränd i ansiktet, på armarna och lite på axlarna. Inte så kul, men

smorde in mig, så blev inte alltför plågsamt i alla fall. Tog det sedan lugnt

med vistelsen i solen resten av veckan, vilket gick riktigt bra.


Efter eftermiddagsfikat traskade jag ner till piren, som ligger precis

nedanför huvudbyggnaden och satt där en stund i den fläktande blåsten.

Filmade, tog lite bilder och bara njöt. Var riktigt skönt att få vara lite för sig

själv emellanåt också. Efter en stund återvände jag till rummet, där jag

fördrev tiden fram till middagen med en bok.


Efter middagen var det bingo på schemat, vilket jag tycker kan vara riktigt

kul, så jag hängde på. Vi var bara sex deltagare och undertecknad vann inte

en enda gång, men vad gjorde det. Var rätt kul ändå, men hade kanske

varit lite roligare om fler deltagit.

Blev även en sväng till gymmet och denna gång gick jag 1,5 km på tiden

22.31 minuter och brände 76 kalorier. Inte så illa, tycker jag. Efter att ha

duschat och svidat om till nattkläder kröp jag i säng med Enya i CD-spelaren

(irländsk sångerska, för er som inte kände till detta), och fortsatte läsa en stund, innan John Blund behagade anlända.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards