Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Veronica - 4 juli 2009 23:34

 Ja, jag VET att jag är supergnällig nuförtiden, men trots att det blivit något svalare ute, så är min lägenhet fortfarande äckelkvav och dan... Svårt att sova och ens vara där och duschen är favoritstället just nu i alla fall. Undrar nästan lite om det är något fel på ventilationssystemet eller så... Jag menar, på vintern är det nästan för kallt ibland för att man ska vara riktigt nöjd. Kanske dags att vaktmästarna tar sig en koll.... Alternativt får jag börja spara till en takfläkt till nästkommande sommar. Eller önska mig en i julklapp...


Annars då? Jodå, tack som frågar... :-) Det mesta flyter på just nu, inte bara svetten... Och räknar fortfarande ner till Stockholmsresan, som blir av om en dryg vecka. Planer innan dess är fika på stan med en bekant på tisdag, hälsa på äldsta systern på torsdag och tvätta på lördag. Annars tar jag dagen som den kommer, som så ofta! Och sjunker temperaturen bara något, även inne, så lär allt bli kanonbra! :-)


Av Veronica - 4 juli 2009 13:20

Det sägs vara svalare i dag, men inte märks det här i alla fall... Önskar jag haft en fläkt i alla fall. Snart dags att gå ner till tvättstugan och slänga i de två maskiner jag lyckats få ihop under veckan. Men ska ta en svalkande dusch innan dess - ska bli så skönt!


Gårdagen var förresten riktigt trevlig. Jag, mams och M var ju och hälsade på hos min lärarinna från klass 1-6. Kul att se henne igen och hon verkar riktigt pigg och kry, trots en ålder på över 80... Men man kan ju för all del vara pigg även när man blivit gammal, så... Vi bjöds på fika och framåt kvällen, innan vi åkte hemåt så fick vi även äkta vaniljglass med jordgubbar. Somrigt och mycket välsmakande. Vädret var mulet och det både regnade och åskade en del, men hade gärna önskat något svalare väder, än vad som var fallet. Skulle inte klaga om temperaturen var under 20 just nu - man kan ju faktiskt klä sig varm, om man är frusen, men hur lätt är det att klä sig för denna äckelvärme...


Nej, dags att lämna datorn för en stund och dels duscha, dels plocka iordning tvätten!


Hade förresten planer på att köra ytterligare en godisfri månad nu i juli, men fick smaka en chokladpralin i går, så får bli i augusti eller september istället. Jag menar, en godisbit är ju ändå en godisbit för mycket, om man nu bestämt sig för att inte äta NÅGOT godis alls... :-) Nåja, hur som helst, klarar mig utan godis, oavsett om jag bestämt mig för att hålla upp en tid, eller ej. Men är ju lördag i dag, så får se om det blir i alla fall något senare i dag. Känns dock inte så just nu...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards